pengikut setia

ini satu kesah

Monday, October 10, 2011

it was fun but not fair

pesanan penaja: entry ini agak panjang dan tidak mengandungi gambar asal sbb ianya berada pd kamera kwn aku


hyeee peeps
lil bit of bored
sambil2 perah idea nak buat keje skolah nih haruslah berblogging (ilang bosan beb)
wehoooo eksited-eksited
td kan u olls ai ngn kengkawan ai pg berjimba-ria (cakap nak jimat-cermat tp nan hado)
selagi dlm purse tu ade uwang selagi tu aku berlagak mcm org kaya
bhahahahaha (gelak bangga diri)
back to basic
td mula2 plan asal aku nak pegi makan jek
aku nih bersama 3 org lg rakan seperjuangan pon kua ke ledang (nama kedai makan)
sampai2 order la makan
kwn aku suggest amek set tok 6 org tp kami 4 org jek
die ckp x pe kita kan lapa x mkn dr pg (aku layankan aje)
skali die anta makanan penoh meja sampai abg tu ckp " korang nih makan ke ape?"
oke fine abg ! mulot puaka sungguh nak tego pon jgn la dpn2. hampeh (blushing muka ai tau)
last2 aku surrender, aku paksa dak 3 org tu abeskan sbb mereka2 yg nak sgt order byk2 td
padan muka korang! (muka satu2 terpaksa gila babas)
lepas je kenyang kami pon gerak ke pantai klebang (tp x tau jalan redah jek berbekalkan pengetahuan aku yg tipis nih)
akhirnya sampai kat pantai, tapi x de ape2 sgt pon (penoh ngn org nga romen2)
gerak lak g melaka raya dan.....
kami jumpa fun fair ~
dengan muka bangga dan mata yg bersinar2 kami turun kete
kali ni aku nekad
"bia x makan janji dapat main fun fair"
grrrrr sanggop ko
masok2 jek teros usha2 mainan yg ade
kami x cadang nak main tikam2 tuh
sbb mmg da tau x de luck tgn masing2
then tros jek tgk mainan yg pusing2 tuh
bila da buat pilihan nak naik ape teros aku ngn bangga kuakan saki baki duit dlm purse merah aku yg howt tuh tok beli token
mula2 kami naik kosi pusing2 tuh..
x fun langsung oke !
bosan adelah..
turun2 jek aku fenin sbb asek pusing je
dengan rasa kecewa aku ngn member sorg lg nih nak try yg lg ekstrem

lebih kurang gini la mende yg aku naik tuh

kosi pusing2 gak tp die naik tinggi gila
sebelom nak naik aku pesan ngn kwn aku
nanti ko jerit kuat2 tau (sambil gelak2 menganjing)
pas tu dengan muka konfident aku teros naik benda alah tu
die pon gerak dlm ati aku ckp hurm...oke je mende nih mcm yg aku naik kat tambun dulu tu
tp sangkaan aku benar2 silap
selang beberapa saat die mula naik tinggi, dan tinggi dan tinggi lagi
tiba2 die menjunam turun dengan laju mcm nak terhempas ke tanah (mase nih teros aku x dpt nak bersuara apetah lg menjerit)
da la lokasi die btl2 sebelah jalan raya
bila dekat je ngn jalan raya tu, otak aku dok pikir
"kalo jatoh atas jalan raya nih, treler pon lalu mmg innalillah aku" (sambil ngucap byk2 kali)
sumpah aku scary gila
turun2 je teros kepala aku pening plus rasa nak muntah ijau
kali ni aku benar2 paham erti penyesalan titik
(sebelom naik aku sempat pesan kat member aku, kalo ape2 jd ngn aku tlg bgtau mak aku yg aku syg die)
kesimpulannya tempat yg bernama fun fair tuh mmg fun tp sgt x fair bg duit aku
sekian terima kasih.

yang benar,
gadis malang

p/s: padan muka aku, td sebelom naik belagak sgt kan. sekarang rasakan

*psssttt2...on the way nak blik kolej, kami singgah 7e beli panadol activefast akibat fenin yg melampau

No comments: