pengikut setia

ini satu kesah

Friday, January 21, 2011

tudung

hye olls
salam dan selamat sejahtera
today aku nak story skit pasal tudung
kalo nk diikutkan sekarang ni mmg ramai wanita2 islam da mule bertudung
banyak fesyen2 tudung baru kluar
ade seseparuh golongan ni bt tudung tu mcm fesyen semasa
mesti korang pening ngn ayat aku diataskn
maksud aku...
mereka2 yg pakai tudung 2 bkn sbb nk ttp aurat tp sbb nk try fesyen tudung yg terbaru
cam tudung ekin, tudung siti, selendang yuna, ade gak yg nk mem'follow' hana tajima (*pssttt2 kalo aku x salah la ejaan die mmg cm 2)
aku cite ni bkn nk ceramah ke ape
mst korang2 meluat ngn aku kn
ye la
aku ni x la perfek pon klo menutup aurat
tp nk ceramah2 kt orang lak
kepada pencetus idea evolusi tudung
yg mengikut trend semasa ni mmg sgt bgs la kn
sbb melalui trend tudung ni la ramai org mula timbul rasa nk bertudung
tp kpd segelintir pihak 2 amek ringan sgt2 ngn tudung 2.


contoh : mse g ziarah org meninggal ade sorg hamba allah ni just letak selendang atas kepala
lgsg x berniat nk pin selendang 2...terkeluar2 la jambul2 sekalian bagai
panas je mata aku ni tgk
klo mmg x pandai pakai tudung pon tlg la hormat sesuatu tempat yg korang kunjungi 2
klo kehadiran entry ni buatkan sesetengah pihak terasa mintak sori la
just nk kongsi rase je
aku x paham ngn korang2 ni sume...


contoh lagi : ade sorang akk ni dok bandar pas 2 kwen ngn org pantai timur yg family nye sgt alim
so apebila balik kampung belah suami je akk ni menyatakan yg beliau terpakse mengenakan tudung di kepala
ya allah...kalo pon terpaksa jgn la wahai akk kuarkan statement yg begitu bt org pandang serong kt diri anda sendiri je
simpan je la dlm hati ape yg anda rase dan lalui itu
bkn sume benda blh dikongsi ngn khalayak umum
ade gak yg kite kne jdkan P & C

skali lagi sye nk tekankan
sye x perfek jgk tp rse nye dlm gila2 perangai saye ni msh tau adat sopan
sgt sori sekali lagi
x de niat nk kecikkan ati sape2 pon
ni hanya la luahan ape yg sye rase



~pada tanggal 19 Jan 2011 mak cik aku telah kembali ke rahmatullah
~kepada yg terbaca entry ni
~sedekahkan fatihah kepada arwah
~jasa anda sgt dihargai
~al-fatihah....

No comments: