pengikut setia

ini satu kesah

Wednesday, October 31, 2012

menu hi-tea yg tertangguh

assalamualaikum..
ni sume kes janji ditepati
sbb smlm nk post entry ni tp x berkesampaian
so hr ni kene jgk post
oke lets begin!!!!

******************************************************************

di ptg yg berbahagia ini
berbekalkan berokband ku yg lembab, aku telah gigih mencari resepi rojak kuih (mcm pasemboqq)
sebab utamanya bukanlah kerana aku ni mengidam atau pon sdg gian nak masak (sbb aku mmg malas masak)
tapi disebabkan oleh mak aku
die teringin nak makan rojak
kebetulan ptg tu aku kluar ngn angah aku pg byr bil
teros la belikan rojak tersebut tapi (lagi) mak aku xde kt rmh ptg tu ziarah org sakit
ble anak buah aku nk mkn rojak tu aku tgk ciputt je dlm plastik tu da la kt rmh aku ni mmg rmai kaum keluarga mmg ade gak yg kecik ati sbb x dpt mkn nnt ni
dr situ laaa timbul idea bernas aku nak buat kuih tok rojak ni sbb kuah die mmg org kedai tu bagi 3 kilo (byk x agak2)
so cari la resepi kt google
sbb aku nak kuih die tu crunchy2 dan dlm mse yg sme ade lembut2 (byk lak tuah da la tatau masak)
aku pon try 1 resepi yg bg aku mcm sama mcm ape yg aku nak
tepung tu kena perap (ye ke ayat die perap?) seketika sbb nk bg naik
skali ko da sejam tepung tu dok rileks mcm tu gak
xde perubahan
aku pon goreng jgk la sbb bajet ble goreng die jd
skali amek kau
penyek mcm cekodok cair
ceit!! memalukan kaum
da la mse tu mak aku da blik 
mse memula konon nak bg mak aku surprise la kan
skali x jd
mak aku pon repair tepung tu letak ibu roti.
dan skali lg kne tggu utk diperap (mse tu da pkl 5ptg)
pukul bape br dpt mkn rojak ni???
tibe2 abang aku pon balik membawa seplastik kuih cakoi
aku pon jeling sepi je kt tepung yg aku perap tu
(lantak la kau sape suh tanak jd, skrg aku da ade cakoi. hahahahaha)
so impian aku kecundang la konon2nya nk buat rojak
tapi takkk
malam tu aku gigih goreng (padahal mak aku paksa)
dannnn
jadi wey
jadi
rse nk bukak kedai jual rojak lak


No comments: